Kampanje er nettsted og fagtidsskrift for media, reklame, PR, markedsføring, kommunikasjon og teknologi. Nå har de plukket opp saken om Regionrådets arbeid for å løfte og synliggjøre Hadeland.
«Det er ikke nok»
I saken svarer vi på kritikken fra tur-psykolog Johanne S. Refseth, som tidligere i vår trykket en ytring på NRK.no der hun spurte, «Hei bygda, hvorfor vil du ikke ha meg?». I innlegget skriver hun at markedsføringen av Distrikts-Norge er fraværende, og at Bygde-Norge trenger noen skikkelig gode influensere eller andre proffe markedsføringsfolk.
«Jeg beklager å si det, Distrikts-Norge: Sosiale medier-kontoene deres suger kamelballe. Står det info om kommunen på hjemmesiden deres sier du? Det er ikke nok», skriver hun blant annet i innlegget.
Samarbeid med Hadelandet
Regionrådet for Hadeland har svart henne ved å vise til pågående kampanje, som skal vise folk fra Stor-Oslo hva de kan få ved å flytte til Hadeland. I samarbeid med byrået Hadelandet er det utformet en helhetlig digital markedsføringsstrategi, for å synliggjøre hvilke attraktive verdier som finnes i vårt område. I kampanjen kan man blant annet laste ned et prospekt for Hadeland. Målet er tilflytting, flere besøkende, og økt stolthet.
Les mer om kampanjen vår her.
Og saken i Kampanje finner du her.